Hop til hovedindholdet

Møllevangskirkens Familiesommerlejr

Arrangementsbeskrivelse

Velkommen på familiesommerlejr

Vi glæder os til sommer, sjov og fællesskab. Skægge og spændende aktiviteter, snobrød omkring bålet, sang og bibelfortælling. Skøre påfund, kreativitet, fantastiske mennesker og stille stunder. En uge med gode oplevelser, og fællesskab på tværs af familier og generationer.

Velkommen til Sommerby

Vi skal bygge en hel by sammen. Sommerby hedder den, og her er det sjovt at være barn. Her er bager og konditori, pølsemager, skøre iværksættere og håndværkere. Her er kunstnere, musikere og sport. Her er masser af jobs, og mange søde kunder. Vi er endda inviteret til byfest. Velkommen til Sommerby!

Eks. Dagsprogram

08.00             Morgenmad

09.00             Morgensamling m. sang og bibelfortælling

10.00             Aktiviteter

12.00             Frokost

Siesta m. mulighed for at købe slik

14.00             Aktiviteter

Eftermiddagskaffe m. kage og frugt

16.00             Boldspil, hygge, brætspil mm.

18.00             Aftensmad

19.30             Lejrbål

21.00             Aftensang for børn og voksne

22.00             Samling for voksne

Hvem

Man kan deltage som familie, forældre med børn og bedsteforældre med børnebørn. Alle er velkomne, men programmet henvender sig til børn op til 10 år. Vi har de sidste par år haft venteliste til lejren, og derfor har vi besluttet at lejren primært er for familier med tilknytning til Møllevang. Lejren foregår på højskolemanér og I skal som familie forvente at blive inddraget i aktiviteter, madlavning, opvask etc.

Hvornår?

Lejren begynder søndag d. 1. juli kl. 14.00 og slutter fredag d. 6. juli kl. 13.00.

Der er mulighed for fælles transport m. bus fra Møllevangskirken. Afgang søndag kl. 13.00 og hjemkomst fredag kl. 14.00.

Hvor?

Lejren holdes på Lystruphave Efterskole, som ligger imellem Silkeborg og Horsens, på en perle af en grund lige midt i den skønneste skov ned til en sø. Skolen har mange muligheder for sport, friluftsliv, musik og kreative værksteder, som vi kan gøre brug af i løbet af ugen. I kan læse mere om skolen på www.lystruphave.dk, som selvfølgelig ikke har elever i den uge, hvor vi har lånt den. Vi har den for os selv!

Overnatning foregår på 2-4 mands værelser, og bliver fordelt under hensyntagen til børnenes alder, andre hensyn og tidspunkt for tilmelding.

Lystruphave Efterskole

Lystruphavevej 10 8654 Bryrup

Alkohol og rygning

Lejren er alkoholfri og rygning foregår udendørs

Hvor meget?

600 kr. per person, gælder både børn og voksne (Børn op til 1 år kan deltage gratis)

Prisen inkluderer

• Alle måltider
  • Alle udgifter i forbindelse med aktiviteter
  • Evt. transport m. bus

Der er mulighed for at søge hel eller delvis af dækning af lejren, gennem kirkens menighedspleje. Kontakt sognepræst Hanne Jul Jakobsen.

Lommepenge

Der bliver mulighed for at købe is, slik, rosiner etc. i lejrens slikbod, som har åbent en gang om dagen. Det er passende med 10 kr. om dagen – dvs. børn må have max 50 kr. med i lommepenge. Pengene bliver opbevaret i lejrbanken. Slikbåden er åben for de voksne om aftenen. Man kan betale med MobilePay.

Hanne Jul Jakobsen, Sognepræst, 29299695, hanne@juljakobsen.dk

Info inden turen

Har I spørgsmål er I meget velkomne til at kontakte Hanne Jul Jakobsen og ca. en uge inden lejren modtager I et brev med deltagerliste og praktiske info.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >